Saturday 16 January 2016

review buku: REHABILITASI

REHABILITASI .
buku ke2 penulisan faiz ibrahim selepas REINKARNASI
sebagus reinkarnasi. tapi aku lagi suka reinkarnasi. reinkarnasi cerita orang jatuh. rehabilitasi cerita orang yg cuba bangkit.

penulisan yang banyak berkisar tentang perasaan. aku suka.

tajuk ; REHABILITASI
penulis ; FAIZ IBRAHIM
penerbit : THE BOOKU


masih kekal dgn genre yang sama. byk monolog, quote motivasi. cerita peribadi, juga puisi moden.

apa yang aku suka: aku suka yang tajuk 'suka-suka' dan 'menyalahkan'.
walaupun aku tak rasa penulis ni 'orang lama' tapi dia menulis mcm umor dia da 30 lebih je siap sebut '' aku orang lama ".

paling menarik : catatan peribadi. dari cerita gagal dalam perniagaan, cuba bangkit, buat buku..tapi tak ada orang sudi terbitkan mahupun sudi cetakkan.

cerita orang jatuh yang bangkit. anak2 muda yang sedang alami fasa jatuh, boleh baca ni utk motivasi. aku baca supaya aku ada idea utk nasihat adik2 aku.haha

aku percaya semua orang akan alami fasa depresi. jatuh .
kekuatan utk bangkit tu. tuhan saja yang tahu.

rm20 di MPH dan POPULAR. dulu mungkin susah nak jumpa. sekarang dekat rak bestseller. waw.

No comments:

Post a Comment