Wednesday 18 January 2017

Review buku : Chicken Soup For The Soul; Cipta Kebahagiaan Kita


Chicken Soup For The Soul; Cipta Kebahagiaan Kita by Jack Canfield, Mark Victor Hansen dan Amy Newmark.

Hari tu kat Aeon Setiawangsa ada jual buku murah2. Sampai 50%. Aku mmg pantang lau buku murah. Pantang tengok. Jadi aku beli.

Buku sup ayam utk jiwa ni mmg semua org tau la dia kumpulkan cerita2 dari pengalaman hidup org lain sbg panduan dan motivasi.

Cuma aku beli ni versi bahasa melayu. Tp aku perasan buku terjemahan bahasa inggeris ke bahasa melayu sgt.....kelaka la jugak terjemahan dia. Mcm ikut skema dictionary gitu. Kelaka la skit. Tp maksud x lari.

Dlm tepon ada apps goodreads utk log buku yg dah baca, sdg baca dan mau baca. Tp x pandai pakai lagi la. X pe. Log kat sini je dlu. Ni pon utk aku baca je. Hahahaha. Buat diari buku online.

2 comments:

  1. laa..ingatkan dah baca, berilah sinopsis sikit..rasa mcm berminat jgk nak baca ni.

    ReplyDelete
  2. Dah baca. Dah lupa da pun. Hahahaha. Tp semua cerita berkisar ttg pengalaman hidup org dr zero kpd hero. Standard buku2 ciken soup for the soul. Kalau jenis suka genre mcm ni akan suka buku gini.

    ReplyDelete