Sunday 8 January 2017

Review buku : ABG BIKAI'S: PAK IMAM. chapter 1.

             


Tajuk: Abg Bikai's:PAK IMAM,chapter 1
Penulis: Muhammad Rusydi
Penerbit: Rusydee artz

Mcm dah lama x dtg sini. Sibuk kerja. Sibuk dgn final year project. Sbg org tua yg kerja sambil belajar...aku rasa subjek2 tahun akhir ni sgt berat utk dibawa. Seperti subjek entrepreneurship. Gila apa misi kena belajar bisnes. Haha. Tapi at least aku tau makna intellectual property.

Semasa penulis hasilkan buku pertama beliau...tajuk tunangku tak tampan, aku tak adalah rasa nak beli. Sbb tajuk dia sgt ..emm poyo. Mahal lak tu. Nyampah.

Tp buku kedua beliau yg ni aku terbeli sbb terpedaya dgn quote2 dan petikan2 novel yg menjentik hati.

Literalnya membaca buku ni, seolah2 baca komik. Yg nasihat2 beliau bawa dgn humor. Tak mcm sesetengah novel islamik yg ber 'ana' 'anta'. Tade.

Sbb buku ni lah. Aku pi oder buku 3T.

Utk org yg rasa hidupnya kosong. Sendiri. Dan sedang mencari diri.

X sabar tunggu chapter 2.

Sinopsis dia lebih kurang seorang pemuda yg patah hatinya dijemput pak imam bertapa di surau. Diajar juga kpd pemuda berkenaan bisnes menjual tembikai selain belajar ilmu2 agama.

Itu x penting. Yg penting pengisiannya. Apa yg dia dapat dari pertapaannya di surau. P la beli. Hahaha. Nah sedikit petikan;

" kau kena jadi pemuda yg tabah. Hidup ini selain penat hanyalah lelah,"- pak imam

No comments:

Post a Comment