Tuesday 5 March 2019

Makan: al-khatiri coffee, Kubang Kerian

Sepanjang bulan Februari yg lepas, aku bercuti dari kerja hakiki sebagai jururawat di tanah orang. Sebulan cuti pun rasa macam tak cukup untuk ke hulu ke hilir teroka negara sendiri dan makan makanan malaysia yang dirindui. Dan jumpa kawan2 yang dah lama tak maki.

Dan sebagai penggemar kopi ( yang di-brew ) adalah tak lengkap hari aku kalau tak dapat menikmati secawan latte (kopi susu tak ada gula). Jadi, hari2 kerja aku ulang alik ke aeon mall atau tesco yang mana aku tahu dua tempat tu ada CBTL dan starbucks. Dan mcD juga sbb sana pun ada mc cafe.

Kakak aku ada perkenalkan aku dgn beberapa kedai kopi viral dan popular dengan masyarakat setempat. Tapi apalah erti latte jika ada rasa manis yg amat. Mungkin tu karamel latte..mungkin adik barista salah dengar oder akak. Tak apa, akak paham.

Sehingga dia bawa aku ke al-khatiri coffee.
Now i can say i have found a good place for a sips of coffee.

Kontra sikit dari coffee house yang selalu hidangkan pilihan dessert, pastry dan pasta bersama kopi2 pilihan, sini ada jugak bubur ayam ( nasi air ) yang aku kena cakap gak arr; sedap.

Environment: comfortable. As good as other standard coffee house. Yg mana kau nak dtg sorang dan termenung boleh. Dengan famili boleh. Nak baca buku sikit pastu selebihnya main telefon pon boleh.

Dan landmark dia tu macam alkatiri territory dah. Sbb kiri kanan semua kedai alkatiri; restoran, bookshops, kedai mainan, kedai kain. Impressive.

Balik Malaysia utk next vacation boleh singgah lagi.

Kita cuba kopi lain. Haritu aku cuba latte dan vanilla latte. Utk jenis biji kopi, aku belum mahir nak bezakan. Bagi aku; asalkan kopi.

Bak kata quote yang berlegar kat fb dan ig suatu ketika dulu;

Kopi apa yang paling pahit?
....ko pilih dia dari aku.

Hahahaha. Ok. Nah gambar.

Ok..sedap ni.

Dia punya hiasan kat dinding tu coffee-related stuff

Aku x pasti matlamat aku masa snap gamba ni point dekat susunan kerusi atau terpesona dengan lampu

Ni 2nd time pergi jumpa kawan zaman sekolah. Abaikan muka orang sakit tu.

No comments:

Post a Comment